söndag 15 april 2012

Söndagstankar

Den här dimmiga söndagen fick en bra start när jag till frukosten kunde läsa om den stabila Löfveneffekten i både GP och SvD. Det var en ny opinionsundersökning från SIFO som artiklarna byggde på. Tyvärr redovisades inte helheten men de rödgröna partierna har egen majoritet och Socialdemokraterna tickar på mot anständiga nivåer. Den här gången upp med 3,1 procent till 36,8 %! Trots de opinionsmässiga framgångarna för vårt parti har jag den senaste tiden haft svårt att hitta lusten i det politiska engagemanget. Något som även har inverkat på inläggen här på bloggen. Eller i bristen på inlägg...

Glädjen och lusten hittar jag just nu i min träning, i aktiviteter med familjen och på sätt och vis även i jobbet. Känns som mitt politiska engagemang behöver "back to basic" eller möjligen en liten semester för att hitta lusten igen. Därmed också glädjen i att följa och delta i det politiska samtalet. Inser ju att vi har en spännande tid framför oss i socialdemokratin. En tid där jag gärna skulle vilja vara en del i att forma den moderna socialdemokratin för imorgon.

Väljarna har ju med all tydlighet visat vilken väg de anser att Socialdemokraterna bör ta. Den förtroendesvängning som skett de senaste månaderna handlar om att väljarna nu åter ser ett pragmatiskt och framtidsinriktad parti i Socialdemokraterna. En väg jag önskar att vi som parti utvecklar och går vidare på. Ska bara hitta tillbaka till den egna lusten att delta i det arbetet...

Inga kommentarer: